onsdag 15. juni 2016

I kveld skal jeg sovne til lyden av regn

Over meg har himmelen revna og de rosa skyene jeg er så glad i, ser forurensa ut. Jeg går med stegene til en som er for sent ute til å rekke trikken, selvom jeg egentlig ikke har dårlig tid og selvom jeg veit at det kommer en ny om bare noen minutter, veit jeg også at Knausgård ligger i vinduskarmen og venter på meg og at det i kjøleskapet ligger pizzarester fra i går. Jeg har blitt hun som løper for å rekke trikken som om det var liv om å gjøre. Hun som løper gjennom menneskemylderet og må dukke unna et par paraplyer, drukner sandalene sine i sølepyttene som ikke er til å unngå. Men det er greit, jeg kan godt være den jenta, for i morgen vil alle sølepyttene være borte og kanskje vil de rosa skyene komme som et resultat av solnedgangen, for på yr er det nemlig meldt sol.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar