tirsdag 10. juli 2018

Hvis livet kom med bakgrunnsmusikk

Det finnes en spilleliste for hver en følelse inni meg. Det finnes en spilleliste for alle de tilbakelagte mil jeg har på en rekke motorveier. Sanger jeg har sunget for full hals på konserter. Det finnes en spilleliste som består av de tristeste sangene jeg veit om og som gir meg tårer i øynene. Sanger jeg har grått meg i søvn av, som har påført meg smerte. Så finnes det de låtene som gjør meg varm om hjerte, de som har gitt meg noen av mine lykkeligste dager. Hvis jeg skal velge en favorittlåt, ville jeg ikke klart å velge, for alle spillelistene som rommer alle de sangene har gitt meg bakgrunnsmusikk til livet. De gangene jeg har sittet på toget, i bilen, gått i gatene, danset og tenkt at jeg er i en musikkvideo. For alle de låtene jeg har grått i halsgropa til noen jeg er glad i, noen jeg skal dra fra, noen jeg veit jeg skal savne. Låter jeg har dansa til, snurra rundt på knust glass. Det finnes en spilleliste med akkurat nok sanger til å ta meg til et bestemt sted. Det finnes spillelister som bare blir liggende på lista, en liste med følelser jeg ikke lenger henter fram, minner som kanskje ikke lenger er minner, men likevel en del av meg. Hver en spilleliste er kapitler i mitt liv, livet mitt med bakgrunnsmusikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar